Exploring Older Adults' Experiences of a Home-Based, Technology-Driven Balance Training Exercise Program Designed to Reduce Fall Risk: A Qualitative Research Study Within a Randomized Controlled Trial. Ambrens M, et al, J Geriatr Phys Ther 2023.

  • Proposé le : 25/04/2025 04:07:09
  • Par : Bot
  • Avec la version du site : v2021_01_12
  • Revu par :
    • Mettre votre nom d'utilisateur
    • Mettre votre nom d'utilisateur
Notes sur les tags :
  • Adopter cette revue :
    Si vous souhaitez prendre en charge cette revue d'article, merci de remplacer le tag Non_attribué par Attribué et ajoutez aussi votre nom d'utilisateur à l'emplacement prévu.
  • Réaliser des modifications :
    Pour modifier ce document, il est nécessaire d'être connecté au site. Pour cela, assurez-vous d'avoir des identifiants valides. Si vous n'en avez pas, contactez-nous. Pour vous connecter, cliquez sur l'icône dans la barre de navigation.
  • Demander la finalisation de la revue de l'article :
    Une fois revue et complétée, merci de remplacer l'étiquette Non_finalisé par A_finaliser. Un administrateur se chargera de valider la revue et de la publier avec le tag Finalisé.

Résumé et points clés

BACKGROUND AND

Purpose: With an aging population, falls have become an increasing public health concern. While face-to-face exercise programs have demonstrated efficacy in reducing falls, their effectiveness is hampered by low participation and adherence. Digital technologies are a novel and potentially effective method for delivering tailored fall prevention exercise programs to older adults. In addition, they may increase the reach, uptake, and sustainability of fall prevention programs. Therefore, understanding older adults' experiences of using technology-driven methods is essential. This study explored the user experience of StandingTall , a home-based fall prevention program delivered through a tablet computer.

Methods: Fifty participants were recruited using purposive sampling, from a larger randomized controlled trial. Participants were selected to ensure maximum variability with respect to age, gender, experience with technology, and adherence to the program. Participants undertook a one-on-one structured interview. We followed an iterative approach to develop themes. RESULTS AND

Discussion: Eight themes were identified. These fall under 2 categories: user experience and program design. Participants found StandingTall enjoyable, and while its flexible delivery facilitated exercise, some participants found the technology challenging. Some participants expressed frustration with technological literacy, but most demonstrated an ability to overcome these challenges, and learn a new skill. Older adults who engaged in a technology-driven fall prevention program found it enjoyable, with the flexibility provided by the online delivery central to this experience. While the overall experience was positive, participants expressed mixed feelings about key design features. The embedded behavior change strategies were not considered motivating by most participants. Furthermore, some older adults associated the illustrated characters with gender-based stereotypes and negative views of aging, which can impact on motivation and preventive behavior.

Conclusion: This study found digital technologies are an effective and enjoyable method for delivering a fall prevention program. This study highlights that older adults are interested in learning how to engage successfully with novel technologies.

Références de l'article


Discussion

  • Cette section peut être éditée par les relecteurs, les rédacteurs, les modérateurs et les administrateurs. Elle regroupe l'ensemble des échanges autours de la référence ci-dessus présentée.
  • Référez-vous à cette page pour connaître le rôle des utilisateurs et pour participer à la discussion.
  • Il n'y a, pour l'instant, aucune discussion en cours.

Éditer la discussion


Références


Gardez le contact

Suivez notre utilisateur Twitter : @AgingPapers
Nos rencontres visio