Adopter cette revue :
Si vous souhaitez prendre en charge cette revue d'article, merci de remplacer le tag Non_attribué par Attribué et ajoutez aussi votre nom d'utilisateur à l'emplacement prévu.
Réaliser des modifications :
Pour modifier ce document, il est nécessaire d'être connecté au site. Pour cela, assurez-vous d'avoir des identifiants valides. Si vous n'en avez pas, contactez-nous. Pour vous connecter, cliquez sur l'icône dans la barre de navigation.
Demander la finalisation de la revue de l'article :
Une fois revue et complétée, merci de remplacer l'étiquette Non_finalisé par A_finaliser. Un administrateur se chargera de valider la revue et de la publier avec le tag Finalisé.
Résumé et points clés
Objectives: To evaluate the impact of nonviolent communication (NVC) training on five aspects of medical students' empathy skills using implicit and explicit measures.
Methods: 312 third-year French medical students were randomly allocated to an intervention group (n = 123) or a control group (n = 189). The intervention group received 2.5 days of NVC training. For each group, empathy-related skills were measured implicitly using three cognitive tests (Visuo-Spatial Perspective Taking, Privileged Knowledge, Empathy for Pain evaluation) and explicitly using two self-rating questionnaires (Jefferson Scale of Physician Empathy, Empathy Quotient). Both groups completed tests and questionnaires before (pre-test) and three months after training (post-test). Responses were collected via online software, and data were analyzed using paired linear mixed models and Bayes Factors.
Results: We found a significant increase in the Jefferson Scale of Physician Empathy (JSPE) score between pre- and post-tests in the intervention group compared to the control group (linear mixed models: 0.95 points [0.17, 1.73], t((158)) = 2.39, p < 0.05), and an expected gender effect whereby females had higher JSPE scores (1.57 points [0.72, 2.42], t((262)) = -3.62, p < 0.001). There was no interaction between these two factors.
Conclusions: Our results show that brief training in nonviolent communication improves subjective empathy three months after training. These results are promising for the long-term effectiveness of NVC training on medical students' empathy and call for the introduction of NVC training in medical school. Further studies should investigate whether longer training will produce larger and longer-lasting benefits.
Références de l'article
Does nonviolent communication education improve empathy in French medical students?
Does nonviolent communication education improve empathy in French medical students?
Epinat-Duclos J, Foncelle A, Quesque F, Chabanat E, Duguet A, Van der Henst J, Rossetti Y
International journal of medical education
2021
Int J Med Educ. 2021 Oct 29;12:205-218. doi: 10.5116/ijme.615e.c507.
Bayes Theorem, Communication, Empathy, Female, Humans, Physician-Patient Relations, *Students, Medical
Cette section peut être éditée par les relecteurs, les rédacteurs, les modérateurs et les administrateurs. Elle regroupe l'ensemble des échanges autours de la référence ci-dessus présentée.
Référez-vous à cette page pour connaître le rôle des utilisateurs et pour participer à la discussion.
Il n'y a, pour l'instant, aucune discussion en cours.