Online physical exercise intervention in older adults during lockdown: Can we improve the recipe? Granet J, et al, Aging Clin Exp Res 2023.

  • Proposé le : 10/03/2024 04:07:09
  • Par : Bot
  • Avec la version du site : v2021_01_12
  • Revu par :
    • Mettre votre nom d'utilisateur
    • Mettre votre nom d'utilisateur
Notes sur les tags :
  • Adopter cette revue :
    Si vous souhaitez prendre en charge cette revue d'article, merci de remplacer le tag Non_attribué par Attribué et ajoutez aussi votre nom d'utilisateur à l'emplacement prévu.
  • Réaliser des modifications :
    Pour modifier ce document, il est nécessaire d'être connecté au site. Pour cela, assurez-vous d'avoir des identifiants valides. Si vous n'en avez pas, contactez-nous. Pour vous connecter, cliquez sur l'icône dans la barre de navigation.
  • Demander la finalisation de la revue de l'article :
    Une fois revue et complétée, merci de remplacer l'étiquette Non_finalisé par A_finaliser. Un administrateur se chargera de valider la revue et de la publier avec le tag Finalisé.

Résumé et points clés

Background: Recorded and live online physical exercise (PE) interventions are known to provide health benefits. However, the effects of prioritizing the number of live or recorded sessions remain unclear.

Aims: To explore which recorded-live sessions ratio leads to the best implementation and benefits in older adults.

Methods: Forty-six community-dwelling adults (> 60y.o.) were randomized into two groups completing a 12-week online PE intervention. Each group had a different ratio of live-recorded online sessions as follows: Live-Recorded-Live sessions (LRL; n = 22) vs. Recorded-Live-Recorded sessions (RLR; n = 24).

Results: Drop-out rates did not reach significance (LRL:14% vs. RLR: 29%, p = 0.20), and adherence was similar (> 85%) between groups. Both groups reported similar levels of satisfaction (> 70%), enjoyment (> 75%), and perceived exertion (> 60%). Both groups increased physical health and functional capacities, with greater improvements in muscle power (LRL: LRL: + 35 ± 16.1% vs. RLR: + 7 ± 13.9%; p = 0.010) and endurance (LRL: + 34.7 ± 15.4 vs. RLR: + 27.0 ± 26.5, p < 0.001) in the LRL group.

Discussion: Both online PE intervention modalities were adapted to the participants' capacities and led to a high level of enjoyment and retention. The greater physical improvements observed in the LRL group are likely due to the higher presence of the instructor compared to the RLR group. Indeed, participants received likely more feedback to appropriately adjust postures and movements, increasing the quality of the exercises.

Conclusion: When creating online PE interventions containing both recorded and live sessions, priority should be given to maximizing the number of live sessions and not the number of recorded sessions.

Références de l'article


Discussion

  • Cette section peut être éditée par les relecteurs, les rédacteurs, les modérateurs et les administrateurs. Elle regroupe l'ensemble des échanges autours de la référence ci-dessus présentée.
  • Référez-vous à cette page pour connaître le rôle des utilisateurs et pour participer à la discussion.
  • Il n'y a, pour l'instant, aucune discussion en cours.

Éditer la discussion


Références


Gardez le contact

Suivez notre utilisateur Twitter : @AgingPapers
Nos rencontres visio