Systematic review: helping the young to understand the old. Teaching interventions in geriatrics to improve the knowledge, skills, and attitudes of undergraduate medical students. Tullo ES, et al, J Am Geriatr Soc 2010.
- Proposé le : 16/03/2021 14:07:10
- Par : Bot Twitter
- Avec la version du site : v2021_01_12
- Revu par :
- Mettre votre nom d'utilisateur
- Mettre votre nom d'utilisateur
Résumé et points clés
It is unclear whether geriatrics-specific educational interventions lead to improvement in students' knowledge, skills, and attitudes and whether successful interventions possess any consistent features. This review examines the effect of educational interventions on undergraduate knowledge, skills, and attitudes in geriatric medicine and concludes that a wide range of innovative designs have the potential to improve each of these parameters, although evidence of interventions that improve student skills is lacking, and further research is necessary to confirm the efficacy of specific teaching strategies in geriatrics.
Références de l'article
Discussion
- Cette section peut être éditée par les relecteurs, les rédacteurs, les modérateurs et les administrateurs. Elle regroupe l'ensemble des échanges autours de la référence ci-dessus présentée.
- Référez-vous à cette page pour connaître le rôle des utilisateurs et pour participer à la discussion.
- Il n'y a, pour l'instant, aucune discussion en cours.