A systematic scoping review of approaches to teaching and assessing empathy in medicine. Zhou YC, et al, BMC Med Educ 2021.

  • Proposé le : 24/05/2021 23:07:04
  • Avec la version du site : v2021_01_12
  • Revu par :
    • Mettre votre nom d'utilisateur
    • Mettre votre nom d'utilisateur
Notes sur les tags :
  • Adopter cette revue :
    Si vous souhaitez prendre en charge cette revue d'article, merci de remplacer le tag Non_attribué par Attribué et ajoutez aussi votre nom d'utilisateur à l'emplacement prévu.
  • Réaliser des modifications :
    Pour modifier ce document, il est nécessaire d'être connecté au site. Pour cela, assurez-vous d'avoir des identifiants valides. Si vous n'en avez pas, contactez-nous. Pour vous connecter, cliquez sur l'icône dans la barre de navigation.
  • Demander la finalisation de la revue de l'article :
    Une fois revue et complétée, merci de remplacer l'étiquette Non_finalisé par A_finaliser. Un administrateur se chargera de valider la revue et de la publier avec le tag Finalisé.

Background: Empathy is pivotal to effective clinical care. Yet, the art of nurturing and assessing empathy in medical schools is rarely consistent and poorly studied. To inform future design of programs aimed at nurturing empathy in medical students and doctors, a review is proposed.

Methods: This systematic scoping review (SSR) employs a novel approach called the Systematic Evidence Based Approach (SEBA) to enhance the reproducibility and transparency of the process. This 6-stage SSR in SEBA involved three teams of independent researchers who reviewed eight bibliographic and grey literature databases and performed concurrent thematic and content analysis to evaluate the data.

Results: In total, 24429 abstracts were identified, 1188 reviewed, and 136 included for analysis. Thematic and content analysis revealed five similar themes/categories. These comprised the 1) definition of empathy, 2) approaches to nurturing empathy, 3) methods to assessing empathy, 4) outcome measures, and 5) enablers/barriers to a successful curriculum.

Conclusions: Nurturing empathy in medicine occurs in stages, thus underlining the need for it to be integrated into a formal program built around a spiralled curriculum. We forward a framework built upon these stages and focus attention on effective assessments at each stage of the program. Tellingly, there is also a clear need to consider the link between nurturing empathy and one's professional identity formation. This foregrounds the need for more effective tools to assess empathy and to better understand their role in longitudinal and portfolio based learning programs.

Références de l'article


Discussion

  • Cette section peut être éditée par les relecteurs, les rédacteurs, les modérateurs et les administrateurs. Elle regroupe l'ensemble des échanges autours de la référence ci-dessus présentée.
  • Référez-vous à cette page pour connaître le rôle des utilisateurs et pour participer à la discussion.
  • Il n'y a, pour l'instant, aucune discussion en cours.

Éditer la discussion



Gardez le contact

Suivez notre utilisateur Twitter : @AgingPapers
Nos rencontres visio