Subjective impacts of computerized cognitive training for healthy older adults in the context of the COVID-19 pandemic. Viviani CBRdMA, et al, Arq Neuropsiquiatr 2023.

  • Proposé le : 08/02/2024 04:07:09
  • Par : Bot
  • Avec la version du site : v2021_01_12
  • Revu par :
    • Mettre votre nom d'utilisateur
    • Mettre votre nom d'utilisateur
Notes sur les tags :
  • Adopter cette revue :
    Si vous souhaitez prendre en charge cette revue d'article, merci de remplacer le tag Non_attribué par Attribué et ajoutez aussi votre nom d'utilisateur à l'emplacement prévu.
  • Réaliser des modifications :
    Pour modifier ce document, il est nécessaire d'être connecté au site. Pour cela, assurez-vous d'avoir des identifiants valides. Si vous n'en avez pas, contactez-nous. Pour vous connecter, cliquez sur l'icône dans la barre de navigation.
  • Demander la finalisation de la revue de l'article :
    Une fois revue et complétée, merci de remplacer l'étiquette Non_finalisé par A_finaliser. Un administrateur se chargera de valider la revue et de la publier avec le tag Finalisé.

Background: Computerized cognitive training programs may have benefited the self-assessment of memory, quality of life, and mood among older adults during the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic.

Objective: To determine the subjective impacts of computerized cognitive training on mood, frequency of forgetfulness, memory complaints, and quality of life in the elderly using an online platform.

Methods: In total, 66 elderly participants of USP 60 + , a program for the elderly offered by Universidade de São Paulo, who voluntarily enrolled in the study were selected and randomized with an allocation ratio of 1:1 into 2 groups: the training group (n = 33) and the control group (n = 33). After signing the free and informed consent form, they answered a protocol which included a sociodemographic questionnaire, the Memory Complaints Questionnaire (MAC-Q), the McNair and Kahn's Frequency of Forgetfulness Scale, the Geriatric Depression Scale (GDS-15), the Geriatric Anxiety Inventory (GAI), and the Control, Autonomy, Self-Realization, and Pleasure (CASP-19) questionnaire. The training cognitive game platform aimed to stimulate various cognitive aspects, including memory, attention, language, executive functions (reasoning, logical thinking), and visual and spatial skills.

Results: The participants of the training group showed a reduction in the MAC-Q, MacNair and Kahn, and GAI scores in the pre- and posttest comparison. Significant differences were identified between the groups regarding the total scores of the MAC-Q in the post-test, which was also evidenced by the logistic regression.

Conclusion: Participation in a computerized cognitive intervention promoted reductions in memory complaints, frequency of forgetfulness, and anxiety symptoms, in addition to improving self-reported quality of life.

Références de l'article


Discussion

  • Cette section peut être éditée par les relecteurs, les rédacteurs, les modérateurs et les administrateurs. Elle regroupe l'ensemble des échanges autours de la référence ci-dessus présentée.
  • Référez-vous à cette page pour connaître le rôle des utilisateurs et pour participer à la discussion.
  • Il n'y a, pour l'instant, aucune discussion en cours.

Éditer la discussion



Gardez le contact

Suivez notre utilisateur Twitter : @AgingPapers
Nos rencontres visio